ŠALJIV MATEMATIČKI ZADATAK ILI…?
…Ako roditelj provede tri sata fotografišući svoje dete i još tri sata odgovarajući na komentare ispod fotografija, koliko vremena provede sa svojim detetom?
Fenomen fotografisanja i „deljenja svega što oči vide” na društvenim mrežama širi se planetom kao zarazna bolest. Nismo mi jedinstveni u tome. Ovim fenomenom su zaraženi ljudi koji bez zadrške i bez kritičkoga stava prihvataju novosti informatičko-komunikacijskog doba. Ovo jesu dinamične tehnološke promene zbog kojih ljudi gube i osećaj za meru između javnog i privatnog.
ŠALJIVI MATEMATIČKI ZADATAK prestaje biti šaljiv kad više nije redak primer da roditelji umesto opravdanja za izostanak s nastave učiteljima pošalju fotografiju svog bolesnog deteta! Na učiteljičin mobilni telefon , sve češće stižu i fotografije rana, masnica ili ogrebotina u krupnome planu. Uz detaljan opis događaja koje je dete prepričalo roditelju, a da prethodno najčešće nije ni spomenulo u školi. Roditelju je teško doći u školu i razgovarati. Nepotrebno je. Slika zamenjuje hiljadu reči. Praktičnije je, a i dovoljno dramatično (da ne kažem šokantno) kad se učitelja tim načinom obavesti o događajima.Svedoci smo ovakvih i sličnih situacija svakodnevno.
Ko je kriv? Pa, krivi smo mi.
Možda bismo trebali da pitamo vlogere, blogere i influensere koji „šire mudrosti o roditeljstvu i životu” deljenjem videa iz privatnog života, direktno s mesta događaja – iz čekaonice pedijatra, iz sale gde dete trenira ili direktnim uključivanjem iz šetnje do vrtića ili iz dnevne sobe. Ili bismo trebali pitati odgovorne na javnoj televiziji koji prethodno spomenuta „savetovališta” osnažuju u svojim emisijama „za žene”, zaboravljajući pri tome da je javna televizija medijum koji bi trebao iznositi teme od kojih šire društvo ima korist. O YouTube kanalima vlogerica koje plasiraju videozapise „iz dečje sobe” nakon povratka iz velikog porodičnog šopinga npr. da ne govorimo ili infuenserima koje posebno školska deca u nižim rezredima obožavaju, prate, kupuju njihove gedžete, slikaju se sa njima po šoping molovima….
Činjenica je da tehnološka dostignuća, a posebno komunikacijsko-informacijska tehnologija, menjaju pojedince, zajednicu i odnose među ljudima.
- Menja se način života, što dovodi do novih iskustava.
- Nova iskustva menjaju postupke i ponašanja, što zahteva i nova pravila.
Ipak,malu decu bi trebali zaštititi od virtuelnog sveta kojim smo okruženi svakodnevno i obezbediti im da se igraju u prirodi sa drugom decom , što dalje od kamera, monitora, telefona, računara…jer deca nisu modni detalj, DECA SU UKRAS SVETA
Colief Infant Drops i Colief vitamin D3 proizvodi podrška roditeljima od samog rođenja u borbi sa crevnim grčevima kod beba i kao dodatak vitamina D3 u svakodnevnoj ishrani.